Tu będę zamieszczał fotorelacje z napraw i różnych modyfikacji:)
Pierwsza fotorelacja będzie dotyczyć regeneracji zacisków hamulcowych:)
Koszty:
dwa zestawy naprawcze(na dwa koła) - 26zł
WD-40 -15zł (jeszcze zostanie na inne rzeczy)
papier ścierny-5zł
ropa-10zł
płyn hamulcowy- 14zł
RAZEM: 70zł1.Zaczynamy od ściągnięcia jarzma, do tego celu używamy imbusa o numerze 8,
odkręcamy dwie śruby schowane w gumowych obudowach od wewnętrznej strony zacisku.
2.Zanim jednak je odkręcimy, odkręcamy wąż od płynu hamulcowego, gdyż później będzie to problemowe.Oraz wykręcić trzeba też odpowietrznik i sprawdzić czy nie jest zapchany...
3.Teraz część zacisku powinna zejść z tarczy razem z klockami a wygląda to tak:
![]() |
Wyjęty zacisk |
5. Gdy już mamy wszystko rozebrane cały zacisk warto wymoczyć go w ropie żeby cały brud trochę zmiękł i lepiej odchodził. Gdy zacisk się moczy bierzemy się za czyszczenie tłoczka,
![]() |
Brudny tłoczek |
Po szlifowaniu powinno to wyglądać tak:)
![]() | ||
Po szlifowaniu |
8.Miejsca po których chodzą klocki szlifujemy papierem ściernym 320 jak najdokładniej, żeby nie było żadnych oporów. (Jeśli ktoś chce malować zaciski może od razu oddać do piaskowania)
9.Gdy już wszystko mamy wyczyszczone i wyszlifowane można brać się za składanie.
Pierwsze co robimy to wkładamy nową gumkę do wnętrza zacisku
![]() | |
Wnętrze tłoczka przed czyszczeniem |
I możemy zacząć wkładać tłoczek,nakładamy na niego drugą gumkę aby po wciśnięciu tłoczka zaczepiła się o wnękę w zacisku, staramy się aby zaczął wchodzić równo, nie używamy do tego żądnych narzędzi!!! ani drewna ani nic innego! poprawnie wyczyszczony i wyszlifowany tłoczek powinien wejść za pomocą siły palca:) i tak też robimy:) tłoczek wciskamy do samego końca żeby później nie było problemów z włożeniem klocków.
10.Gdy włożyliśmy tłoczek możemy włożyć śruby od zacisku zasada jest ta sama, smarujemy śruby smarem oraz wnęki w które je będziemy wkładać (one też muszą chodzić lekko) .
11. I już wszystko gotowe, możemy założyć nowe klocki i skręcić zacisk na tarczy:)
Następnie przykręcamy wąż od hamulców nie zapominając o podkładkach miedzianych!!!
Teraz można odpowietrzyć hamulce i cieszyć się w pełni sprawnym hamulcem:)
![]() |
Złożony i gotowy zacisk:) |
Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.
OdpowiedzUsuń