Tak wygląda moja vectra:) jest to wersja poliftowa CD Diamond z 93r.:)
SILNIK
Plany co do vectry:)
Silnik 2.0 8v uważam za najlepszy oplowski silnik z tego przedziału cenowego:)
Jest to bezkolizyjny,trwały, dynamiczny i ekonomiczny silnik. Palił z
gazu nawet w największe mrozy ubiegłej zimy:) Nigdy nie staną i nie
zostawił mnie na środku drogi, jest prosty w obsłudze i w naprawach a
jego remont w razie czego też kosztuje nie wiele w porównaniu do innych
modeli:)
Silnik ten jest bardzo żywotny i nie są dziwne przebiegi rzędu 500tysięcy do remontu:)
Jedyną wadą tego silnika jest oporność na zwiększanie mocy, trzeba włożyć sporo żeby osiągnąć odczuwalny wzrost mocy.
OSIĄGI
Podczas jazdy na PB udało mi się zamknąć licznik zaraz po zakupie:) na
gazie przy 210 skończył się pedał:) Auto posiada długą skrzynie a to
prędkości maksymalne na podanych biegach:
1 - 60km\h
2- 120km\h
3- 160km\h
4- 190km\h
5- 220km/h:)
Dodam że bez problemu wygrywałem, z nissanem primera,honda civic,fordem mondeo,oraz bmw 318:) 320 się jeszcze nie trafiła:)
SPALANIE
Przy normalnej jeździe nie przekraczając 2500tys obrotów auto spala mi
do 11litrów gazów w mieście oraz 8litrów gazu w trasie (gaz II generacji
sprawuje się świetnie)
Gdy się chce poszaleć (np wyścigi:)) rekordowe spalanie wyszło 18litrów gazu ale to już przy jeździe na maksymalnych obrotach:)
ERGONOMIA
Jak na auto tej klasy w środku jest bardzo cicho a do 2500tys obrotów
silnik jest praktycznie nie słyszalny. Wykończenie w środku również jest
zaskakująco dobre w porównaniu do innych samochodów tej klasy. Plastiki
nie trzeszczą, dobrze pasują do siebie, uszczelki również nie wydają
dźwięków. Problem zaczyna się gdy się rozbierze wnętrze, później ciężko
złożyć jak było lecz jest to wykonalne:) Fotele są wygodne i nie męczą
po długiej jeździe, w dodatku jest regulacja wysokości fotela oraz
lędźwi...A w nie których wersjach montowane były grzane fotele które
jeszcze bardziej uprzyjemniały jazdę:) Bagażnik jest bardzo pojemny,
można włożyć porządną skrzynie basową:) W razie potrzeby można złożyć
tylną kanapę i zwiększyć pojemność:)
KOSZTY EKSPLOATACJI
Części do tego modelu są tanie i ogólno dostępne, jak i w sklepie tak i
na szrocie:) Zamienników jest pełno i to dobrej jakości:) A o oryginały
też nie trudno :)
Każda vectra Posiada opcję CHECK ENGINE więc samemu można bez problemu
zczytać błędy z komputera za pomocą kawałka kabla ;) Co jeszcze bardziej
obniża koszty napraw i ich wyszukiwania;)
KAROSERIA
To jest słaba strona tych modeli, rdza atakuje w szczególności nadkola,
potem progi, i podłogę w miejscu tylnich foteli. Dlatego jeżeli
egzemplarz nie posiada rdzy konserwacja to podstawa. Gdy już wyszły
oznaki korozji niestety trzeba się ich pozbyć co w przypadku progów i
nadkoli może być kosztowne gdy prowadzimy do mechanika.
ZAWIESZENIE
Zawieszenie sprawuje się dobrze, jest trwałe i komfortowe w tym
przedziale cenowym. Zakręty przy większych prędkościach pokonuje bez
problemów(oczywiście w granicach rozsądku) i jest jednocześnie
komfortowe, dobrze zbiera doły i nie równości . Z tyłu jest belka która
jest tania oraz prosta w naprawach.
PODSUMOWANIE
Biorąc wszystkie za i przeciw nie wiem czy znalazłbym lepszy samochód w
tym przedziale cenowym. Jego osiągi, i ekonomia wynagradzają słabą
blacharkę którą jak się zrobi raz to już jest spokój do końca:)
Plany co do vectry:)
-zamontowanie modułu check control:) (już prawie wszystko gotowe)
-elektryczne szyby *4 (w poszukiwaniu)
-zrobienie progów, i nadkol (rdza już swoje zrobiła)
-wstawienie kierownicy z Omegi B oraz manetki z regulacją prędkości wycieraczek
-montaż dodatkowych wskaźników (ciśnienie oleju i ładowanie)
-zegary indiglo i zmiana podświetlenia w kabinie na biało
Jeśli chodzi o wygląd:
-pakiet ospojlerowania z vectry V2000 (ciężko dostać)
-Klamki zewnętrzne z vectry B pod kolor auta
-Lampy angel eyes
-usunięcie list bocznych i wygładzenie drzwi
-inna końcówka wydechu (już mam)
-lakierowanie auta w kolorze blue lion włącznie z klamkami,dystansami lusterek oraz tylnej blendy (odległe plany)
A to co zostało już zrobione:
-Wymiana piast z tarczo-bębnami na takie z wymienialnymi łożyskami (wersje poliftowe mają łożyska wymienne razem z piastą co mi nie odpowiadało)
-Wymiana rolki napinacza
-Kompletna regeneracja 4 zacisków hamulcowych+wymiana klocków (tłoczki, gumki) lubią się zapiec i trzymać cały czas koło, zwłaszcza po zimie
-Nowe świece przewody kopułka i palec, rozwiązało to problem z niestabilnymi wolnymi obrotami
-Nowe dwa tłumiki
-Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (typowe w tym modelu)
-Naprawa wybieraka skrzyni biegów (biegi ciężko wchodziły,teraz wchodzą palcem)
-Montaż komputera pokładowego(spalanie,średnia prędkość itd.)
-Wygłuszenie przednich drzwi oraz montaż odseparowanego zestawu helix dark blue
-Montaż 3światła stopu z hondy (idealnie pasuje do tylnej listwy na górze
-Wymiana łącznika stabilizatora (w vectrach przed liftem były metalowe i nie było tego problemu)
-Przyciemnione tylne szyby boczne (nie wiem jeszcze jak się zabrać za tylną)
-Mycie silnika (pomaga to później w znalezieniu przyczyn i miejsc wycieków oleju)
-Wymiana termostatu na WAHLER
Bardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuń