wersja pierwsza to zwykła wersja przedliftowa produkowana do końca 92roku, a wygląda tak:
 |
Przedlift |
 |
Przedlift |
Kolejną wersją jest tzw wersja poliftowa 93-95rok(według mnie ładniejsza od poprzedniczki) :
 |
Polift |
 |
Polift |
Kolejny model do
Vectra GT: różniły się tylko wyglądem (czerwony pasek na listwach)i niektóre modele mocą :
 |
Vectra GT |
|
I został rodzynek:)
Vectra V2000, zmienione zderzaki, progi oraz dodany lekki spojler na klapie. Jest to najładniejsza z wersji ale również ciężko dostępna (wyszło mało sztuk):
 |
Vectra V2000 |
Została nam vectra Turbo:) zdecydowanie najlepszy model po względem osiągów:) Jest niczym pegaz na polskich drogach, rzadko spotykane a tym bardziej w dobrym stanie. Swojego czasu gdy szukałem vectry, starałem się ją znaleźć lecz to graniczyło z cudem . Znalazłem 2modele około 300km od miejsca zamieszkania. Po oględzinach okazało się że w obu przypadkach silnik do remontu a koszt remontu tego silnika nie jest mały. Więc dałem sobie spokój. Jak widać na zdjęciach nie różni się z wyglądu od vectry V2000.
Poniżej zamieszczam opis oraz zdjęcie tego jakże cudownego auta:)
Turbo |
2.0i 16V TURBO 204KM |
Jak GT + 4WD, niezależne tylne zawieszenie, 6-cio biegowa skrzynia
biegów, komputer pokładowy, podgrzewane siedzenia,kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów ze skóry , oświetlenie tylnych siedzeń, 2 lusterka oświetlane w klapach przeciwsłonecznych. 5-cio śrubowe 16'' kola. To
samo ospojlerowanie co Vectra 2000 i ten sam silnik co Vectra 2000 16V i
GT 16V, ale z turbosprężarką. Został wyprodukowany tylko w 1993-1994 | | | |
Typy silników:
Oznaczenie modelu |
1.4S |
1.6i |
1.6i |
1.6i |
1.6S |
1.8S |
typ silnika |
14NV |
X16NZ |
E16NZ |
C16NZ(2) |
16SV |
E18NVR |
rodzaj rozrządu |
OHC |
OHC |
OHC |
OHC |
OHC |
OHC |
okres produkcji |
IV 89-VIII 92 |
IX 93-IX 95 |
IX 88-VIII 89 |
IX 88-VIII 93 |
IV 89-VIII 93 |
IX 88-II 90 |
pojemność |
1389 |
1598 |
1598 |
1598 |
1598 |
1796 |
moc KM przy obr/min |
75/5600 |
71/5000 |
75/5200 |
75/5200 |
82/5600 |
88/5400 |
moment Nm przy obr/min |
108/3000 |
128/2800 |
127/2600 |
125/2800 |
130/2600 |
143/3000 |
Średnica cylindra |
77,6 |
79,0 |
79,0 |
79,0 |
79,0 |
84,8 |
skok tłoka |
73,4 |
81,5 |
81,5 |
81,5 |
81,5 |
79,5 |
stopień sprężania |
9,4 |
10,0 |
9,2 |
9,2 |
9,8 |
9,2 |
zasilanie |
2E3 |
Multitec |
Multitec |
Multitec |
2E3 |
2EE |
rodzaj paliwa |
98 |
95 Pb |
95 Pb |
95 Pb |
98 |
95 Pb |
kolejność zapłonu |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 | | |
Oznaczenie modelu |
1.8i |
2.0i |
2.0i 16V |
2.0i 16V |
2.0i 16V turbo |
2,5i V6 |
typ silnika |
C18NZ |
C20NE |
X20XEV |
C20XE |
C20LET |
C25XE |
rodzaj rozrządu |
OHC |
OHC |
DOHC |
DOHC |
DOHC |
DOHC |
okres produkcji |
II 90 - IX 95 |
IX 88 - VII 97 |
III 94 - VII 97 |
IX 89 - VIII 93 |
IV 92 - VII 97 |
III 93 - VII 97 |
pojemność |
1796 |
1998 |
1998 |
1998 |
1998 |
2495 |
moc KM przy obr/min |
90/5400 |
115/5200 |
136/5600 |
150/6000 |
204/5600 |
170/6000 |
moment Nm przy obr/min |
145/3000 |
170/2600 |
185/4000 |
196/4600 |
280/2400 |
227/4200 |
Średnica cylindra |
84,8 |
86,0 |
86,0 |
86,0 |
86,0 |
81,6 |
skok tłoka |
79,5 |
86,0 |
86,0 |
86,0 |
86,0 |
79,6 |
stopień sprężania |
9,2 |
9,2 |
10,8 |
10,5 |
9,0 |
10,8 |
zasilanie |
Multitec |
Motronic |
Simtec |
Motronic |
Motronic |
Motronic |
rodzaj paliwa |
95 Pb |
95 Pb |
95 Pb |
95 Pb |
95 Pb |
95 Pb |
kolejność zapłonu |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-5-3-6-2-4 |
| | | | | | | |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz