Rodzaje VECTR:)

wersja pierwsza to zwykła wersja przedliftowa produkowana do końca 92roku, a wygląda tak:
Przedlift
Przedlift










Kolejną wersją jest tzw wersja poliftowa 93-95rok(według mnie ładniejsza od poprzedniczki) :



Polift

Polift










Kolejny model do Vectra GT: różniły się tylko wyglądem (czerwony pasek na listwach)i niektóre modele mocą  :
Vectra GT
I został rodzynek:) Vectra V2000, zmienione zderzaki, progi oraz dodany lekki spojler na klapie. Jest to najładniejsza z wersji ale również ciężko dostępna (wyszło mało sztuk):
Vectra V2000
Została nam vectra Turbo:) zdecydowanie najlepszy model po względem osiągów:) Jest niczym pegaz na polskich drogach, rzadko spotykane a tym bardziej w dobrym stanie. Swojego czasu gdy szukałem vectry, starałem się ją znaleźć lecz to graniczyło z cudem . Znalazłem 2modele około 300km od miejsca zamieszkania. Po oględzinach okazało się że w obu przypadkach silnik do remontu a koszt remontu tego silnika nie jest mały. Więc dałem sobie spokój. Jak widać na zdjęciach nie różni się z wyglądu od vectry V2000.
Poniżej zamieszczam opis oraz zdjęcie tego jakże cudownego auta:)

Turbo 2.0i 16V  TURBO 204KM Jak GT + 4WD, niezależne tylne zawieszenie, 6-cio biegowa skrzynia biegów, komputer pokładowy, podgrzewane siedzenia,kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów ze skóry , oświetlenie tylnych siedzeń, 2 lusterka oświetlane w klapach przeciwsłonecznych. 5-cio śrubowe 16'' kola. To samo ospojlerowanie co Vectra 2000 i ten sam silnik co Vectra 2000 16V i GT 16V, ale z turbosprężarką. Został wyprodukowany tylko w 1993-1994   


Typy silników:

Oznaczenie modelu 1.4S 1.6i 1.6i 1.6i 1.6S 1.8S
typ silnika 14NV X16NZ E16NZ C16NZ(2) 16SV E18NVR
rodzaj rozrządu OHC OHC OHC OHC OHC OHC
okres produkcji IV 89-VIII 92 IX 93-IX 95 IX 88-VIII 89 IX 88-VIII 93 IV 89-VIII 93 IX 88-II 90
pojemność 1389 1598 1598 1598 1598 1796
moc KM przy obr/min 75/5600 71/5000 75/5200 75/5200 82/5600 88/5400
moment Nm przy obr/min 108/3000 128/2800 127/2600 125/2800 130/2600 143/3000
Średnica cylindra 77,6 79,0 79,0 79,0 79,0 84,8
skok tłoka 73,4 81,5 81,5 81,5 81,5 79,5
stopień sprężania 9,4 10,0 9,2 9,2 9,8 9,2
zasilanie 2E3 Multitec Multitec Multitec 2E3 2EE
rodzaj paliwa 98 95 Pb 95 Pb 95 Pb 98 95 Pb
kolejność zapłonu 1-3-4-2 1-3-4-2 1-3-4-2 1-3-4-2 1-3-4-2 1-3-4-2

Oznaczenie modelu 1.8i 2.0i 2.0i 16V 2.0i 16V 2.0i 16V turbo 2,5i V6
typ silnika C18NZ C20NE X20XEV C20XE C20LET C25XE
rodzaj rozrządu OHC OHC DOHC DOHC DOHC DOHC
okres produkcji II 90 - IX 95 IX 88 - VII 97 III 94 - VII 97 IX 89 - VIII 93 IV 92 - VII 97 III 93 - VII 97
pojemność 1796 1998 1998 1998 1998 2495
moc KM przy obr/min 90/5400 115/5200 136/5600 150/6000 204/5600 170/6000
moment Nm przy obr/min 145/3000 170/2600 185/4000 196/4600 280/2400 227/4200
Średnica cylindra 84,8 86,0 86,0 86,0 86,0 81,6
skok tłoka 79,5 86,0 86,0 86,0 86,0 79,6
stopień sprężania 9,2 9,2 10,8 10,5 9,0 10,8
zasilanie Multitec Motronic Simtec Motronic Motronic Motronic
rodzaj paliwa 95 Pb 95 Pb 95 Pb 95 Pb 95 Pb 95 Pb
kolejność zapłonu 1-3-4-2 1-3-4-2 1-3-4-2 1-3-4-2 1-3-4-2 1-5-3-6-2-4

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz